Gedreven Information Security Officer via Fellowfield op haar plaats bij Brand New Day

maandag 30 januari – 2023

Bij Brand New Day voel ik mij écht gehoord

Open, jong en constant in beweging. Zo omschrijft Celine Hachmang (27) de cultuur binnen de groeiende online-bank Brand New Day, ruim een half jaar nadat ze daar via bemiddeling van Fellowfield in dienst trad. Als Information Security Officer (ISO) is ze onder meer medeverantwoordelijk voor het ontwerpen en uitzetten van strategie & beleid om de cybersecurity binnen Brand New Day (blijvend) te waarborgen. “En dat is niet alleen heel leuk, maar ook steeds noodzakelijker”, zegt Hachmang.

Brand New Day is fors in opmars. Als laagdrempelige en toegankelijke pensioen- en beleggingsbank verovert Brand New Day de markt om iedereen- hoe klein je portefeuille ook is-  de kans te geven verantwoordelijk te beleggen. Maar, zoals altijd bij bedrijven die in een groeispurt verkeren: er liggen ook risico’s op de loer.

Een van die risico’s is de kwetsbaarheid die organisaties (en misschien in het bijzonder wel de banken) ervaren in het digitale tijdperk. Want hoe zorg je er nu voor dat al die persoonlijke gegevens en data van klanten veilig zijn én blijven? Hachmang: “Cybersecurity is de afgelopen vijf jaar steeds meer een pressing issue geworden. En terecht ook, want met de digitaliseringsslag komt onherroepelijk kwetsbaarheid. Kun je dat helemaal dichttimmeren? Misschien niet. Maar je moet altijd alert blijven. Dat maakt dit vak ook zo ontzettend leuk.” 

Volgens Hachmang is het namelijk inmiddels niet meer de vraag of, maar wanneer organisaties onder vuur komen van cybercriminelen. “Maar”, verzekert Hachmang met een glimlach: “we zijn bij Brand New Day uitstekend bezig en dat biedt vertrouwen in de toekomst”.

Het verschil maken

Dat ze bij Brand New Day goed bezig zijn heeft onder andere te maken met de bedrijfscultuur, vertelt Hachmang: “de lijntjes zijn hier erg kort en de organisatiestructuur plat en apolitiek. De boel is zonder meer professioneel ingericht, maar van een tastbare hiërarchie is geen sprake. Dat betekent dat je bij iedereen kunt aankloppen en binnenlopen. Het voordeel is dat je op die manier snel kennis kunt delen en opdoen; zo werken we onder meer heel nauw samen met IT, legal en Risk. Dit snelle schakelen en het feit dat Brand New Day in omvang bescheiden genoeg is om het overzicht te bewaken en groot genoeg om je ambities te realiseren, maakt dat je echt het verschil kunt maken. Bovendien wordt binnen Brand New Day eigen initiatief ook oprecht gewaardeerd. En toegegeven: voor een jonge vrouw van zevenentwintig in een IT/cybersecurity wereld (die over het algemeen nog door mannen wordt geregeerd), is dat echt niet overal het geval.” 

Fotograaf Wouter van der Sar

Dat diversiteit bij Brand New Day hoog op de agenda staat, zie je meteen terug op de werkvloer

Diversiteit

Hachmang raakt daarmee meteen een ander urgent maatschappelijk thema: diversiteit. “Toen ik voor het eerst binnenstapte bij Brand New Day merkte ik meteen dat het een eigentijdse club is met een jonge en frisse dynamiek. Voor mij is dat heel belangrijk. Meestal zie je bij (de grote) corporates toch vooral veel grijze pakken, dus ik was blij om te zien dat de diversiteit binnen Brand New Day hoog op de agenda staat en dat dit ook terug te zien is op de werkvloer. Dat is niet alleen in sociaal opzicht prettig, maar ook gunstig voor kennisuitwisseling en voor de algemene aantrekkingskracht van een bedrijf in de moderne tijd.”

Duurzame match

Hachmang was weliswaar blij om die diversiteit en toegankelijkheid aan te treffen, helemaal verrast was ze niet. “Toen Fellowfield mij voor het eerst benaderde met de vacature van ISO merkte ik hoe goed zij op de hoogte waren van de cultuur binnen Brand New Day. In mijn vak word je bijna dagelijks benaderd door recruiters, maar vaak beperken die gesprekken zich tot soundbites en algemene clichés. Het enthousiasme en de inhoudelijke, maar ook culturele kennis die ik over Brand New Day signaleerde bij Fellowfield, gaf mij het gevoel dat zij met oprechte betrokkenheid de diepgang zoeken. Je moet er immers maar op vertrouwen dat recruitmentbureaus proberen om een duurzame match te maken en zich niet verliezen in quick wins. Ook leuk: toen ik net gestart was bij Brand New Day werd er een heerlijke taart door Fellowfield bezorgd.” Lachend: “ je begrijpt dat dit ook meteen een aardige ijsbreker is bij je nieuwe collega´s.”

Tim Eerhart, mede-directeur van Fellowfield, onderstreept het belang van duurzaam matchen. “We hebben inmiddels twee vacatures bij Brand New Day vervuld en er is een derde in aantocht. Dat betekent niet alleen dat we langdurige relaties met klanten opbouwen, maar ook dat we hun corporate identity nog beter naar kandidaten kunnen vertalen. Ik hoop en denk dat juist dit onze kracht is.”

“Doordat wij langdurige relaties met klanten opbouwen kunnen wij nog beter hun corporate identity naar kandidaten vertalen”

Toekomst

En de toekomst? Voor het vak cybersecurity voorspelt Hachmang dat het belang en de aandacht hiervoor alleen maar toenemen. “Een paar jaar geleden had je bij wijze van spreken het gevoel als een soort politieagent op te treden. Nu merk je dat het vak meer ‘genormaliseerd’ is en er grotere maatschappelijke ontvankelijkheid voor is.”

Over haar eigen toekomst wil Hachmang nog niet te veel speculeren. Voorlopig zit ze stevig op haar plaats. “Het is fantastisch dat ik op mijn leeftijd al de kans krijg om me bij zo´n mooie organisatie te bewijzen en écht iets wezenlijks bij te dragen. Bovendien is het vak relatief nieuw en ben ik nog jong, dus ik kijk er vooral naar uit me de komende jaren bij Brand New Day verder in mijn vak te bekwamen.”