Een achtergrondafbeelding voor de vacature

(Senior) Project Controller - Gielissen

Amsterdam

Voor de grote en complexe Interieur en Turnkey projecten van Gielissen ben je als (Senior) Project Controller onmisbaar. Met jouw scherpe blik breng je overzicht en adviseer je project- en businessunit managers over het financieel beheer, de financiële projectrisico’s, geldstromen en prognoses.

Je nieuwe uitdaging

Je houdt van structuur en staat niet graag voor verrassingen. Door een goede link te leggen met de realiteit van de projectuitvoering en de cijfers in onze systemen en rapportages, ben jij in staat vroegtijdig bij te sturen en projectmanagers te adviseren over te nemen beheersmaatregelen. Zo draag je bij aan financieel gezond projectmanagement en projectresultaten zonder verrassingen.

Mede door jouw analyses en correcte financiële projectcontrole kunnen facturen tijdig verstuurd worden en kun je projectmanagers goed bijstaan bij mogelijke discussies met opdrachtgevers of leveranciers over de (financiële) projectvoering. Je vindt het leuk om intensief met de projectmanagers op te trekken en vanuit samenwerking het best mogelijke resultaat op het project te realiseren. Jouw financiële inzichten en adviezen worden als zeer belangrijk ervaren.

Je voert businesscontrol voor meerdere projecten tegelijk, complexe projecten in aanneming of in bouwcombinaties of zelfs onder volledige geheimhouding. De meeste projecten kennen meervoudige disciplines waarvoor Gielissen het projectmanagement voert. En altijd is interieurafbouw onderdeel van het project. Affiniteit met de Interieur en Turnkey branche is prettig.

Je bent in deze rol vaak te vinden op de grotere projectlocaties in met name de Randstad en op hun vestiging in Amsterdam. Ook kunnen projecten in Duitsland onderdeel zijn van jouw scope.

Je nieuwe werkgever

Je bent onderdeel van het Finance team. De meeste van je finance collega’s werken vanuit de vestiging Eindhoven. Het team kent een open en informele sfeer van hard werken en focus op de inhoud van het werk in combinatie met de juiste aandacht voor elkaar. In deze rol ben je ook onderdeel van de verschillende projectteams waar jij business control voor doet. Deze teams kenmerken zich door een pragmatische ‘can do’ mentaliteit en veel dynamiek en afwisseling. Op de vestiging in Amsterdam werken collega’s uit verschillende disciplines samen. Dat geeft ook weer een eigen en gezellige dynamiek. In deze rol kun je gevraagd worden om voor het kantoor in Amsterdam een facilitaire rol in te nemen. Zo ben je een verbinder tussen verschillende netwerken en teams.

Jouw teams zijn onderdeel van Gielissen Interiors | Exhibitions | Events, dat al meer dan 90 jaar met een team van zo’n 400 medewerkers wereldwijd onvergetelijke ontmoetingen, verhalen en merkbelevingen creëert. Dat doen ze voor, door en met hun aansprekende klanten.

Ze werken internationaal. Ze hebben collega’s in Amsterdam, Eindhoven, Helmond en Rotterdam. En buiten Nederland ook in Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten en de Verenigde Staten. Gielissen hoort in de branche bij de top van Europa en groeit hard in de Verenigde Staten.

Je profiel

Je bent een teamplayer en neemt verantwoordelijkheid. Met een hoge mate van integriteit weet je vanuit jouw kwaliteitsgerichtheid scherpe analyses te maken.

Daarnaast:

  • heb je een HBO+ of WO werk- en denkniveau (financieel technisch onderlegd, bij voorkeur met bedrijfs- of commerciële economie, accountancy of bedrijfskunde achtergrond);
  • heb je minimaal 5 jaar ervaring als project- of businesscontroller in complex taakbeheer;
  • affiniteit met een projecten omgeving (een must) en bouw gerelateerde ervaring (een pre);
  • ben je minimaal 32 uur per week beschikbaar.

Ons aanbod

  • een salaris dat past bij jouw kennis en ervaring;
  • een winst- en performance afhankelijke bonus;
  • een goede pensioenregeling, Gielissen betaalt de helft van je pensioenpremie;
  • 24 vakantie- en 12 adv-dagen (adv wordt collectief toegewezen);
  • een jaarcontract, met de intentie om hier een vast dienstverband van te maken;
  • een prettige en informele werksfeer;
  • internationale toonaangevende merknaam met bijna 90 jaar historie;
  • regelmatig allerlei sociale activiteiten, zoals: klimmen, skiën, mountainbiken, sinterklaasfeest, borrelen, lunchen, BBQ of flipperen; steeds nieuwe initiatieven en gezellige activiteiten voor jou en je collega’s als je zin hebt.

Vragen? Stel ze aan

Wiljan van Asseldonk